Previous ] Up ] Next ]

New Caledonia

 

New Caledonia - The biggest lagoon in the world

 

New Caledonia - July 4, 2007 - Nouméa

 

A LONG trip, London to Los Angeles, stop for a refueling (and a change of traveling companions) - and of course some few other security controls by USA. Then LA to Auckland (NZ), longer than the flight before. 

In Auckland we've 10 hours of Jet Lag, and more than 24 hrs of flight time, not counting Venice - London in the confuse past.

A couple of hours strolling in the airport, another security control, and then the flight to New Caledonia, Nouméa, 9.40 am.

Un LUNGO viaggio, Londra - Los Angeles, fermata per riempire i serbatoi (e un cambio di compagni di viaggio) - e naturalmente altri controlli di sicurezza USA. Quindi da LA a Auckland (NZ), più lungo del volo prima.

Ad Auckland abbiamo 10 ore di Jet Lag e più di 24 ore di volo, senza contare Venezia - Londra nel confuso passato.

Un paio di ore a passeggiare nell'aeroporto, un altro controllo di sicurezza, e quindi il volo per la Nuova Caledonia, Nouméa, alle 9.40 del mattino.

 

Fantastic Baie de l'Orhpelinat panorama from Eric's home

 

Eric is an old friend, I've been at his home even the Trip before.

He has new pictures and videos to show, and stories to tell. Above all about that one of the couple of White Sharks he filmed in the water without cage because he needed to shot them for taking biopsy samples and successive genetic analysis.

Nouméa is as always a bit of France Riviera dumped in the Pacific.

Relaxing, even if somewhat strange. And expensive, of course.

Eric è un vecchio amico, sono stato a casa sua anche il Viaggio precedente. Ha nuove fotografie e film, e storie. Soprattutto quella della coppia di Squali Bianchi che ha filmato in acqua, senza gabbia perché doveva sparar loro per prendere campioni per le biopsie e le conseguenti analisi genetiche.

Nouméa è sempre un pezzettino di riviera Francese depositata nel Pacifico.

Rilassante, anche se strano. E costoso, naturalmente.

Previous ] Up ] Next ]